ENTREVISTA-CHAT     ENTREVISTA-XAT     LIVE-CHAT
  Alfonso Zarauza dirige `La noche que dejó de llover´
Viernes, 20 de noviembre de 2009 a las 17:00h.
Divendres, 20 de novembre de 2009 a les 17:00h.
Freitag, 20. November 2009 um 17:00 Uhr

El director compostelano, Alfonso Zarauza, estrena este viernes en los cines Filmax su ópera prima `La noche que dejó de llover´, una road movie compostelana protagonizada por Luis Tosar que narra la historia de amor de dos personajes que se conocen a lo largo de una noche por las calles de Santiago en un ambiente 'intimista" y "bohemio"

1. porque escogio galicia para su pelicula ,me gustaria que se rodaran mas peliculas aqwui y en coruña es preciosa y poco vista en el cine ,galicia tiene verdes vistas y cosas preciosas ¿que le parece ? un bico y graciñas desde la coruña isabel

» Galicia enteira é lindísima para rodar (a pesar do feismo urbanistico). Sempre rodarei en galicia porque son galego e me gusta esto. Na coruña hai espacios espectaculares para rodar, e para secuencias urbanas nada millor que A coruña ou vigo

2. He visto 13 badaladas tb rodada en santiago. La verdad es que las localizaciones son realmente increíbles, me extraña que no se hagan más películas allá ¿qué es eso que tiene santiago que otras ciudades no tienen? ¿qué la diferencia?

» Todas as cidades teñen a súa fotoxenia, simplemente hai que saber buscala. En Santiago poñan onde poñas a cámara (dentro do casco vello, claro) vaite sair un plano fermoso.

3. Tengo entendido que la peli la habéis rodado hace un par de años, ¿por qué ahora el estreno y no antes? ¿tiene algo que ver el boom de celda 211?

» Non se estreou antes porque non houbo posibilidade, e sen dúbida o factor Celda desencadeou a estrea, ainda que eu non estou moi dacordo. Houbera preferido unha aposta mellor e máis pensada...pero non sempre é posible.

4. Crees que el audiovisual pasa por buenos momentos en galicia?

» Agora mesmo estamos nun momento de cambio e incertidume. Haberá que esperar a ver por onde van as novas políticas da actual administración e como afecta a nova lei do cine que para os directores novos non pinta moi ben.

5. Me tiene muy buena pinta la peli, la veré sin falta. Tengo entendido que viajó por varios festivales... ¿cómo ha sido la acogida?

» É unha das cousas máis gratificantes, ver como reacciona o público doutros países. Estivo en máis de dez festivais internacionais e gustou especialmente en Manchester (que lles facía moita coña a choiva, o humor galego e os Smiths) e en Chile onde levamos o premio ó mellor director en viña del Mar

6. ¿Le importaría hablar de presupuesto?¿Con cuanto contabais para hacer La noche que dejó de llover? ¿Se recaudará rápido en taquilla? Mucha suerte y enhorabuena.

» Eu calculo que o orzamento sería de algo menos dun millón e medio. Foi unha película técnicamente moi complexa porque se rodaba case todo de noite e con moita choiva (que hai que facer anda que sexa en Santiago). non creo que se chegue a recaudar moito coas poucas copias coas que sae

7. He leído en algún sitio que es su ópera prima, es cierto? a qué se dedicaba antes? Tiene ya próximo proyecto en mente?

» Levo quince anos facendo curtametraxes e como xefe de desenrolo de proxectos da productora Madrileña Iroko Films. Na actualidade estou a escribir a miña próxima longametraxe "Islandia", unha tvmovie que se vai rodar o próximo ano "Encallado" e unha película cun dos grandes directores de galicia, pero ainda non é oficial e non o podo dicir...

8. ¿Cómo entiende usted el panorama audiovisual gallego, en especial en lo relativo a las ayudas y subvenciones, que parecen orientarse hacia producciones que versen sobre el folclore, el grelo y la pandereta patrios, y no se atreve a promocionar e impulsar proyectos más innovadores?

» Non creo que versen só sobre esas cousas, que pode habelas...agora mesmo estanse a facer películas moi interesantes en galicia como as primeiras longametraxes de Angel Santos, Olivier Laxe ou mesmo Quique Otero cos Crebinsky...son tres exemplos de proxectos innovadores e interesantes

9. Cuéntenos alguna anécdota de rodaje, ¿cómo ha sido la experiencia de haber dirigido a esos dos pedazo actores?

» Tiven a enorme sorte de poder traballar con grandísimos actores como Luis e Nora dous dos actores máis importantes de europa, Chete Lera e Mercedes Sampietro dous dos grandes xenios da interpretación española e algúns dos mellores actores de galicia (terra de grandísimos actores) coma Miguel de Lira, Xosé Manuel Olveira ou Camila Bossa...

10. ¿La película está ambientada en una época actual? es que me da la impresión de que tiene una atmósfera muy atemporal...

» A película está ambientada na actualidade pero para min era importante xogar con certa atemporalidade, que dera a sensación de que esta historia podería suceder en calquera tempo e lugar...

11. ¿Es cierto que la película tenía otro nombre originalmente? ¿a qué fue debido ese cambio?

» O título que eu quería era "A noite da puta e o pan" creo que define moito millor a película. O cambio debeuse a postura de algún dos meus productores que creron que era millor variar o título...

12. Me imagino que habrá director de casting, pero ¿fue suya la elección de los actores? enhorabuena de verdad y mucha suerte

» Si, todas as personaxes da película foron escollidas por min. Estou especialmente orgulloso da elección da actriz, foi moi difícil atopar a actriz adecuada. fixemos moitos castings en Madrid...

13. ¿En qué medida es importante el guión en una película? ¿en esta lo fue?

» O guión é fundamental. Dun bo guión pode sair unha boa película, unha regular ou unha mala. Dun mal guión só pode sair unha mala película.Eu traballei tres anos na escrita do guión ate que foi premiado no festival de Los Angeles e me invitaron a traballar alí no desenrolo definitivo do guión.

14. ¿Podría mencionar cinco directores de referencia? ¿Y nuevos talentos?

» Gústanme moito Wong Kar-Wai,Ingmar Bergman,Coppola,Win Wenders ou Lars Von Trier por poñer cinco exemplos...

15. Es un punto de inspiración para usted su ciudad?

» Eu creo que para contar unha historia verdadeiramente universal hai que partir do particular, do que un mellor coñece...por eso apostei porque a miña primeira película acontecese en ambientes que eu coñezo ben da miña cidade.

16. ¿Presentará la película a los Premios Goya? ¿Optará usted a la candidatura de Mejor Diercción Novel? ¡Mucha suerte desde Cádiz!

» Me encantaría poder presentarme a los Goya, pero eso depende de mis productores. Me gusta mucho Cádiz, me parece la joya escondida de andalucía.

17. ¿Qué cambios ha habido desde la concepción que usted tenía en mente antes de empezar al resultado final? ¿Está satisfecho? Enhorabuena, tengo muchas ganas de verla.

» Cando empezas nunha producción ti tes a película ideal na cabeza e o productor co seu orzamento a película real. Ahí se crea un conflicto e unha loita por evitar que a película ideal se desvirtue o menos posible. Estou satisfeito só de algunhas secuencias, outras nonse parecen demasiado ó que eu buscaba.

18. ¿Cuándo se estrenará la película en las salas comerciales de Santiago?

» Eso mesmo me pregunto eu. É triste pero este negocio eche así. Estamos intentando que sexa a próxima semana, pero é posible que non se poida proxectar...

19. Todos sabemos que el cine es el séptimo arte, pero las series en los últimos años se han hecho un hueco en el panorama audiovisual. ¿Qué opina? ¿Cuál es su favorita?

» En Galicia Matalobos e O Nordés, en España doctor Mateo e a nivel mundial todas as da HBO. As series son importantes porque cubren un vacío, gustanlle a xente e dan de comer a moitos profesionais do sector. Cada vez se fan millor. eu codirixín este verán a do Nordés da TVG e estopu encantado coa experiencia.

20. ¡Tener a Nora Tschirner en una película española es un puntazo! ¿puede contarnos como fue el fichaje de la actriz para la película? ¿qué tal fue rodar con ella?

» É agora mesmo a actriz máis "taquillera" de Alemaña. Traballar con ela foi unha inmensa sorte. Ademais de gran actriz é unha belísimapersoa (por dentro e por fora como se pode ver). A vin no festival de cine Alemán en Madrid xunto como meu amigo e productor Alvarito suarez, e nos encantou. Mandámoslle o guión en inglés e lle gustou moito. Veu a Madrid a facer un casting á miña casa xunto con Luis, e o rematar Luis e eu decatámonos de que atopamos a nosa Rusa.

21. ¿Qué opina del cine americano? ¿por qué nos llevan tantos años de ventaja? ¿algún día haremos mejor cine que ellos? ¿conseguiremos poner en valor todo nuestro talento?

» É difícil competir porque é un país inmenso e alí todo abunda en cantidade, ata o talento. Pero temos que ser autocríticos e estar orgullosos do noso e algún día empezarán sair auténticos peliculóns de aquí tamén. Estamos no bó camiño...

22. ¿Es fácil hoy en día vivir del audiovisual? ¿Qué se requiere? Enhorabuena por el largo y mucha suerte

» Nada é fácil nesta vida pero todo é posible. eu levo quince anos vivindo del e hai dez anos era infinitamente máis difícil vivir disto. Así que hai que ser positivos, é un oficio precioso, para min dos máis bonitos do mundo...

23. ¿Con quién le gustaría trabajar que todavía no lo haya hecho? Puede dar una aspiración idílica y una un poco más realista...

» Idílica con Sean Penn ou Enmanuelle Beart. Realista, me encantaría repetir con Luis Tosar e Nora Tschirner

24. ¿Qué opina de los avances en el medio audiovisual? el paso del 35mm al digital... ¿cree que son avances realmente? ¿en qué ha sido rodada La noche que dejó de llover?

» En 35mm. Eu creo que son avances pero que ainda non se chegou ó nivel do celuloide. A tecnoloxía sempre é boa na medida en que democratice o acceso á cultura, pero eu son un pouco romántico do analóxico e prefiro o 35mm

25. ¿Qué premio le gustaría ganar con este film?

» Non estaría nada mal un Goya, ainda que se supón que debería dicir eso de que "Os premios non son o importante..."

26. ¿Podría destacar lo mejor y lo peor de su obra cinematográfica? ¡Cómo ha sido la experiencia de principio a fin? ¿de qué se siente más orgulloso?

» non teño unha obra moi longa que digamos, esta é a miña ópera prima, pero o peor son as miñas dúas primeiras curtametraxes, son malísimas...pero ahí é onde aprendin. do que me sinto máis orgulloso é da secuencia da escaleira da Quintana e o café ó mencer con spleen e La Rusa.

27. ¿cuáles subvenciones obtuvo la película? ¿tuvo alguna subvención europea? ¡Esperemos que se pueda ver en Santiago pronto, sería irónico no poderla ver aquí!

» Unha parte da película é subvencionada outras son adiantos de TV e do ICAA. Tivo axudas do programa Media da Unión Europea e axudas tamén da consellería de Cultura da anterior Xunta de Galicia que apostou moi forte por este filme.

Moitísimas gracias polas vosas preguntas e por voso interese. Foi un auténtico pracer. Espero que disfrutedes do filme e como diría Spleen: Cheguemos a ser sublimes sen interrupción

es un producto de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantemente prohibida la reproducción total o parcial de los contenidos ofrecidos a través de este medio, salvo autorización expresa de  . Así mismo, queda prohibida toda reproducción a los efectos del artículo 32.1, párrafo segundo, Ley 23/2006 de la Propiedad intelectual.

Publicaciones del grupo
Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad